Piątek, 11-10-2024
  • Flaga Unii Europejskiej
  • Flaga Polski

Kluby Radnych


Klub Radnych Pewna Przyszłość

Przewodniczący:

Bogumił Sobczyk

Członkowie:

  • Mirosław Gajdziszewski
  • Barbara Haberka
  • Piotr Kajda
  • Robert Kozłowski
  • Wanda Klimek
  • Grzegorz Nocoń
  • Wojciech Ozdoba
  • Kamil Wołek

    Klub Radnych Prawo i Sprawiedliwość

    Przewodniczący:

    Rafał Czeladzki

    Członkowie:

    • Piotr Gamrot
    • Piotr Grysak
    • Jacek Piotr Osuch
    • Józef Stach
    • Adam Sypień
    • Marcin Woźniak

    Klub Radnych Koalicja Obywatelska - Nowa Energia dla Ziemi Olkuskiej

    Przewodniczący:

    Roman Kwaśniewski

    Członkowie:

    • Andrzej Osuch
    • Mirosław Siudyka

    Rada powiatu


    Informacje

    Organem stanowiącym i kontrolnym powiatu jest rada powiatu. Jest to organ wybierany w wyborach powszechnych na kadencję trwającą 5 lat, licząc od dnia wyborów. Liczba radnych ustalana jest według liczby mieszkańców powiatu. Skład Rady Powiatu w Olkuszu liczy 23 Radnych. Rada powiatu działa poprzez uchwały w sesyjnym trybie pracy. Rada Powiatu w Olkuszu powołała 8 Komisji Radnych: 2 Komisje ustawowe, 6 Komisji stałych. W skład Rady wchodzą również 3 Kluby Radnych.


    Kompetencje Rady Powiatu

    1. Kompetencje prawodawcze – stanowienie statutu powiatu i innych aktów prawa miejscowego
    2. Kompetencje osobowe - wybór i odwołanie Zarządu Powiatu, ustalanie wynagrodzenia przewodniczącego Zarządu Powiatu, powoływanie i odwoływanie Skarbnika Powiatu
    3. Inne kompetencje w stosunku do zarządu-stanowienie o kierunkach działania Zarządu Powiatu, rozpatrywanie sprawozdań z działalności Zarządu Powiatu
    4. Kompetencje finansowo-majątkowe - uchwalanie budżetu powiatu, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu, podejmowanie uchwał w zakresie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium, podejmowanie uchwał w sprawach wysokości podatków i opłat, podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych powiatu wymienionych w art.12 pkt 8 ustawy o samorządzie powiatowym, określanie wysokości sumy, do której zarząd może samodzielnie zaciągać zobowiązania
    5. Kompetencje w zakresie przyjęcia zadań administracji rządowej i powierzania zadań publicznych
    6. Kompetencje planistyczne - uchwalanie powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego i powiatowego programu przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy, przyjmowanie programów rozwoju
    7. Inne kompetencje - podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych, herbu i flagi powiatu, zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów i w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji Rady dokonywanie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciw powodziowego powiatu

    Na czele Rady Powiatu stoi jej przewodniczący, wybierany przez Radę bezwzględną większością głosów, w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym. W tym samym trybie rada powiatu wybiera jednego lub dwóch wiceprzewodniczących. Odwołanie przewodniczącego i wiceprzewodniczącego rady następuje bezwzględną większością głosów na wniosek co najmniej ¼ ustawowego składu rady powiatu.


    Biuro Rady Powiatu Olkuskiego

    Adres

    Olkusz (32-300), ul. Mickiewicza 2, I piętro, pokój 201

    tel.: +48 32 643 12 21
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Kierownik

    Renata Wiśniewska

    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Pracownicy

    Agnieszka Oleksiak

    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Zakres obowiązków Biura Rady

    • gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla prac Rady i komisji Rady,
    • protokołowanie obrad Rady i komisji Rady,
    • obsługa kancelaryjno - biurową Rady i komisji Rady,
    • prowadzenie rejestrów uchwał Rady, w tym aktów prawa miejscowego, wniosków i opinii komisji Rady, wniosków, interpelacji i zapytań radnych,
    • przekazywanie podjętych uchwał Rady do Wojewody, Regionalnej Izby Obrachunkowej, publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa oraz do umieszczania na stronach BIP i Starostwa,
    • udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego,
    • prowadzenie rejestru skarg wpływających do Rady.

     

    Skład Rady Powiatu

    • Bargieł Tomasz
    • Czeladzki Rafał
    • Gajdziszewski Mirosław
    • Gamrot Piotr
    • Grysak Piotr
    • Haberka Barbara - Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu
    • Kajda Piotr
    • Klimek Wanda
    • Kozłowski Robert
    • Kwaśniewski Roman
    • Nocoń Grzegorz
    • Orkisz Jan
    • Osuch Jacek Piotr - Przewodniczący Rady Powiatu
    • Osuch Andrzej
    • Ozdoba Wojciech - Wiceprzewodniczący Rady Powiatu
    • Pałka Miłosz
    • Siudyka Mirosław
    • Sobczyk Bogumił
    • Stach Józef
    • Sypień Adam
    • Szczygieł Zdzisława
    • Wołek Kamil
    • Woźniak Marcin

     

    Podkategorie

    Menu

    Wróć do początku strony