Informacje
Zarząd Powiatu – jest organem wykonawczym powiatu. W skład Zarządu Powiatu wchodzą:
- Starosta jako jego przewodniczący,
- Wicestarosta
- pozostali członkowie.
Rada Powiatu wybiera Starostę bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady, w głosowaniu tajnym, a ponadto wybiera Wicestarostę oraz pozostałych członków zarządu na wniosek Starosty zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady, w głosowaniu tajnym.
Kompetencje Zarządu Powiatu
Zgodnie z ustawą o samorządzie powiatowym Zarząd Powiatu wykonuje uchwały Rady Powiatu i zadania powiatu określone przepisami prawa, do których w szczególności należy:
- przygotowywanie projektów uchwał rady;
- wykonywanie uchwał rady;
- opracowywanie programów rozwoju w trybie określonym w przepisach o zasadach prowadzenia polityki rozwoju;
- gospodarowanie mieniem powiatu;
- wykonywanie budżetu powiatu;
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych powiatu;
- uchwalanie regulaminu organizacyjnego starostwa powiatowego.
W realizacji zadań Zarząd Powiatu podlega wyłącznie Radzie Powiatu.
Biuro Zarządu Powiatu Olkuskiego
Adres
Olkusz (32-300), ul. Mickiewicza 2, I piętro, pokój 205
tel.: +48 32 647 88 60
tel.: +48 32 643 01 77
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik
Sylwia Żydzik
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pracownicy
Małgorzata Kucyper
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.