Zlecenie zadań publicznych w trybie określonym w art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tzw. małe granty, zadania w trybie uproszczonym)
Tryb pozakonkursowy tzw. „małe granty”
- Wynika z art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Umożliwia ubieganie się o dotację na realizację zadania publicznego z pominięciem otwartego konkursu ofert.
- W ramach tzw. „małych grantów” o dofinansowanie mogą ubiegać się organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3.
- Nabór ofert odbywa się w trybie ciągłym (przez cały rok).
- Oferty należy składać na formularzu zgodnie ze wzorem rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie uproszczonego wzoru oferty i uproszczonego wzoru sprawozdania z realizacji zadania publicznego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2055).
Warunki, jakie należy spełnić, aby ubiegać się o dotację w ramach trybu tzw. „małych grantów”
- Zlecanie zadań odbywać się będzie w formie powierzenia lub wsparcia realizacji zadania publicznego w odniesieniu do planu finansowego na dany rok budżetowy.
- Dofinansowanie zadania, o które ubiega się organizacja pozarządowa, nie może przekroczyć kwoty 10.000 zł.
- Czas trwania realizacji zadania nie może przekroczyć 90 dni.
- Łączna kwota środków finansowych przekazanych tej samej organizacji pozarządowej nie może przekroczyć kwoty 20.000 zł w danym roku kalendarzowym.
- Realizowane zadanie powinno mieć charakter ogólnopowiatowy, być skierowane do mieszkańców powiatu olkuskiego i odbywać się na jego terenie oraz zawierać się w jednym z poniższych zakresów:
- pomoc społeczna, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób
- kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego
Tryb postępowania
- Zaleca się złożenie oferty minimum 30 dni przed planowaną datą rozpoczęcia realizacji zadania.
- Ofertę po podpisaniu przez osoby upoważnione należy dostarczyć do Biura Zarządu Powiatu w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz, pok. 205 lub przesłać na adres korespondencyjny Zarządu Powiatu w Olkuszu: Zarząd Powiatu w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz.
- Do oferty należy załączyć kopię wyciągu z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego rejestru lub ewidencji, stanowiącego o podstawie działalności Oferenta, potwierdzającego status prawny i umocowanie osób go reprezentujących, zgodnego z aktualnym stanem faktycznym i prawnym na dzień złożenia oferty. W przypadku, gdy wyciąg z rejestru lub ewidencji nie zawiera powyższych informacji, należy załączyć inny dokument (np. statut, uchwała itp.) lub stosowne pełnomocnictwo. Każda strona kopii dokumentów powinna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli i opatrzona datą.
- Ofertę na okres 7 dni zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Olkuszu na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Olkuszu.
- Każdy, w terminie 7 dni od dnia publikacji oferty, może zgłosić uwagi dotyczące oferty, które są rozpatrywane przez Zarząd Powiatu w Olkuszu.
- Po podjęciu przez Zarząd Powiatu w Olkuszu uchwały w sprawie przyznania dotacji, podpisywana jest umowa o powierzenie lub wsparcie realizacji zadania publicznego.
- W terminie 30 dni od daty zakończenia realizacji zadania organizacja pozarządowa składa sprawozdanie na formularzu zgodnie ze wzorem rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie uproszczonego wzoru oferty i uproszczonego wzoru sprawozdania z realizacji zadania publicznego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2055).
- Sprawozdanie po podpisaniu przez osoby upoważnione należy dostarczyć do Biura Zarządu Powiatu w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz, pok. 205 lub przesłać na adres korespondencyjny Zarządu Powiatu w Olkuszu: Zarząd Powiatu w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz.
- Do sprawozdania należy dołączyć wypełnione i podpisane przez osoby upoważnione oświadczenie o braku podwójnego dofinansowania zadania publicznego.
Podstawy prawne
- Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571)
- Rozporządzenie Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie uproszczonego wzoru oferty i uproszczonego wzoru sprawozdania z realizacji zadania publicznego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2055).
- Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 775)
Klauzula informacyjna RODO:
Zgodnie z art. 13 oraz 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE. L Nr 119), przekazujemy Państwu treść obowiązku informacyjnego:
- Administratorem Państwa danych osobowych (dalej jako: „Administrator") Starostwo Powiatowe w Olkuszu, z siedzibą przy ul. Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz, NIP: 637-202-46-78, tel.: 32 643 04 14, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., strona internetowa: www.sp.olkusz.pl
- We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora danych można uzyskać informację, kontaktując się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz listownie i osobiście pod adresem siedziby Administratora.
- Dane przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 litera a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: „RODO”), czyli osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowyc oraz art. 6 ust. 1 litera c) RODO, czyli w celu spełnienia obowiązku prawnego wynikającego z przepisów regulujących zasady reprezentacji (w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny).
- Celem przetwarzania danych jest objęcie imprezy Patronatem Starosty Olkuskiego. Podanie przez Panią/Pana danych jest dobrowolne, a konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości objęcia patronatem.
- Dane będą przetwarzane przez czas realizacji wydarzenia oraz po jego zakończeniu w związku z jego promocją, po tym okresie zostaną zarchiwizowane przez 5 lat.
- Administrator danych nie przekazuje danych poza teren Polski/ UE/ Europejskiego Obszaru Gospodarczego z zastrzeżeniem ponadnarodowego charakteru przepływu danych w ramach serwisów/mediów społecznościowych.
- Dostęp do danych będą miały osoby pracujące i współpracujące z Administratoremdanych w zakresie realizacji przedmiotu umowy.
- Informujemy, że przysługują Państwu następujące prawa dotyczące danych osobowych: dostępu do danych osobowych, sprostowania lub uzupełniania danych osobowych, ograniczenia przetwarzania danych, usunięcia danych, przeniesienia danych osobowych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wniesienia skargi do organu nadzorczego: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. W celu realizacji wymienionych praw należy złożyć pisemny wniosek z wybranym żądaniem.
- Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również profilowane.